förra helgen + måndagen!

hejsan

jag ber så mkt om ursäkt för att jag vart så dålig på att skriva. jag började skriva på förra helgens inlägg i onsdags, men sen somnade jag mitt i så allt försvann :(
därför blir jag tvungen att skriva förra helgens + måndagens händelser i ett inlägg! men det ska nog gå iaf.

Fredag 25/9 2009

idag var det skola, vi hade bara Rörlig bild A.
vi brukar vanligtvis ha Svenska B på eftermiddagarna, men vår svenska-lärare skulle på begravning så vi fick vara lediga och göra en uppgift hemma istället :P
så vid 11.15 åkte jag, Jessica och Dea hem med tåget.
när jag kom hem käkade jag lite och gjorde uppgiften.
vid halv 18 kom Anita, då satt vi lite vid datorn, pratade och sen gick jag och gjorde mig iordning. när jag var klar traskade vi ner till stan, hade kameran med mig så vi fotade lite på vägen ner.
vi gick till fontänen och kollade, den var så himla fin där den lyste i mörkret ^_^
tog ngr bilder på den, och ngr med Anita framför såklart haha. och så självklart ngr gruppbilder.
sen gick vi till Hästtorget för vi var hungriga, så satt vi där och käkade lite pommes :P
efter det gick vi till Konsum och skulle köpa kladdkaka och läsk som vi skulle mumsa på sen. men kladdkakan var så dyr så vi gick till Ica och köpte där istället.
sen gick vi då hem till mig igen, vi blandade läsken med karamellfärg hihi, busigt ;)
sen kollade vi på film - Horton hears a who.
när det typ hade gått en halvtimme av filmen så gick hon hem. sen kollade jag lite på tv men somnade strax därefter.

tack till Anita för denna dagen <3


Lördag 26/9 2009

idag vaknade jag lite sent, typ vid 9-10.
vid 11 ringde Jessica och frågade om jag var klar till 12-14 för då kunde Dea ta sig in till stan.
kollade lite på tv, och vid halv 14 gick jag och duschade. sen kom Jessica och Dea upp till mig medans jag var i duschen för dom tyckte jag tog lång tid på mig, och jag var inte klar så dom satte sig på balkongen sålänge.
fortsatte att göra mig klar, sen blev Jessica hungrig så dom gick ner till stan och åt medans jag fortfarande gjorde mig iordning. när dom kom tillbaka var jag nästan klar (asså jag tkr om att ta god tid på mig när jag gör mig klar haha)
sen vid 15 var jag äntligen klar så då gick vi, skulle ut och fota och filma.
jag behöver inte berätta om när vi fotade och filmade, ni får se lite av det på bilder sen :P
ungefär vid 17 gick vi ner till stationen och satt där en stund, snackade lite, sen gick vi hem till mig.
vi var rätt så hungriga då så vi lagade makaroner och korv, mkt gott blev det :D
när vi skulle börja äta så åkte mamma och pappa iväg, så då hade vi lägenheten helt (nästan, Pontus var hemma) för oss själva! så efter vi ätit drog vi igång musiken och satt ute på balkongen och hade kul. och så skulle vi gå till Konsum och köpa dricka, men Dea hade såklart glömt legget, så vi fick gå hem igen och sen gå tillbaka.
när vi kom hem igen satt vi och drack och hade det ännu roligare, och vad som hände där får ni inte veta ;)
vid 12 på natten drog dom hem och jag gick och la mig och somnade ganska snabbt.

förresten så hade mamma vart på bagerimässa i Malmö, så hon hade med sig en cupcake hem till mig, och ett par trosor (har inget med mässan att göra) med rosetter på iiiihh :D
jag älskar saker med rosetter, tack mamma <3

tack till Jessica och Dea för denna dagen, superkul <3 och det gör vi snart om!


Söndag 27/9 2009

denna dag hände inte så mkt, inte vad jag kommer ihåg iaf.
jag tror att jag bara kollade tv och film, brukar göra det :P


Måndag 28/9 2009

jag måste skriva lite om måndagen också för det hände iaf lite idag som jag tkr är värt att berätta!

det var skola som vanligt 12.15, slutade vid 15 så då tog jag, Jessica och Dea bussen hem.
när jag kom hem satt mamma, pappa och Annika i köket. snackade lite med dom, sen bestämde jag, mamma och Annika oss för att gå en lång promenad med Ozzy.
det var mkt fint ute, hösten är otroligt vacker, och jag hade min gosiga mössa på mig ^.^
vi gick mestadels i skogen, åh så fint det var med alla löven och deras färger och mysigt också.
vi gick mer än 8000 steg, och man ska gå 10000 steg om dagen, nästan där!
när vi kom hem igen var det lite mörkare, sen skulle mamma laga mat :) (ni vet väl att man ska först motionera och sen äta, det förbränner maten bättre då)
men det tog tid så jag ville ut och motionera dom 2000 stegen som var kvar av 10000, smsade till Jessica och frågade om vi skulle mötas nånstans, så vi bestämde oss för att mötas vid Statoil.
tog kameran med mig för tänkte att jag kunde ta ngr fina bilder på kvällen när det är mörkt.
vi stod och snackade lite och jag fotade Jessica och hennes moppe, sen fotade hon mig och så tog vi ngr gruppbilder :)
sen smsade mamma att maten var klar, så då skulle jag gå hem. men det regnade, och jag hade inget paraply och ville inte att kameran skulle bli förstörd. så frågade om pappa kunde hämta mig, och det gjorde han.
när jag kom hem åt jag och sen gick jag och kollade på tv och sen somnade jag.

tack för promenaden idag, tack för att pappa hämtade mig och tack för att Jessica ville möta mig ^.^

bilder från fredag, lördag och måndag kommer sen!


puss på denna helgen och måndagen ;*

/friiidis


Kommentarer
Postat av: Anonym

Den jobbigaste perioden i ens liv sägs ju vara tonåren,ellerhur?Man jämför sig med andra,man blir bara osäkrare och osäkrare på sig själv.Man börjar också skaffa nya kompisar,och glider ifrån dom gamla kompisarna.Killar och kärlek gör inte det hela bättre.Hur ska man göra för att få en killes uppmärksamhet,hur vet man att en kille gillar en osv..usch,det hela är så rörigt.Men jag skriver en blogg en allt det! Jag ger tips på hur ditt självförtroende och sjukkänsla kan stärkas när det gäller den svåra tonårs perioden.Jag skriver också om 100 andra saker som har med självförtroende att göra ,bla hur du kan stärka din kompis självförtroende .Jag tar också upp mobbning,anorexia,grupptryck osv.



Även om inte du känner dig som många andra tonåringar gör,så tycker jag verkligen att du ska kolla in denna blogg ändå eftersom att en sån hära blogg verkligen behövs bland dagens ungdomar .Jag själv är 15,så jag vet vad jag pratar om.



Kram från JUNO – http://jjuno.blogg.se

2009-10-04 @ 20:11:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0