födelsedagar till höger och vänster

hellu hellu, förlåt för att jag inte skrivit på några dagar =/
men jag har vart lite upptagen, hela helgen faktiskt.

i fredags fyllde Fannie 17, så jag och Jessica var där på kalas på kvällen. där var också Jacky, Frida K och Fannies familj. det bjöds på smörgåstårta, 2 olika - räkor och rostbiff. även tårta, men den stod jag över =P
och så satt vi på Fannies rum och snackade en stund, sen kom Jocke och hämtade mig och Jessica.

på lördagen vaknade jag vid 9, ovanligt för mig. gick och käkade frukost och fick reda på att mamma skulle åka med Annika ner till farmor för att hämta en soffa, som farmor inte skulle ha kvar, eftersom Annika flyttar. så jag bestämde mig för att följa med. ville träffa farmor igen =)
tog med mig den bärbara DVD'n för jag tänkte jag kunde kolla på film i bilen. men batteriet var urladdat så jag lyssnade på musik istället hela tiden.
när vi kom fram till farmor frågade jag om hon hade några fler ljus, fick ljus av henne förra gången vi var där nere, för jag eldar som bara den och jag älskar ljus ^^
hon tog fram några ljus, och sen fick jag två halsbandskedjor och en fotlänk också. när hon var här hade jag sagt att jag behövde kedjor för halsband, eftersom att jag inte vet var mina är.
sen lastade dom in soffan och två fåtöljer i hästtransporten som Annika hade, och så körde vi hem igen. väl hemma i Sölvesborg bar mamma och Annika upp fåtöljerna medan jag stod och vaktade soffan. sen kom Jacke och Per för Per skulle hjälpa dom att bära upp den tunga soffan.
när dom hade gjort det så åkte vi hem till oss och jag och Jacke satte oss och spelade Sims 2. senare beställde vi pizza, gott gott =)
sen fortsatte Sims 2 spelandet. Jacke stack hem på kvällen och jag fortsatte att spela. satt och spelade ända till 5 på morgonen. somnade vid halv 6 och sov till 14! har aldrig sovit så länge, även fast jag gått och lagt mig sent.

på söndagen den 6e December; Jessica fyllde 18 år för f*n! så natten till söndagen klockan 00.11 ringde jag och grattade henne haha =P
den övriga dagen gjorde jag inte alls mycket eftersom jag sovit så länge. kollade på Twilight för 7e gången på 2 veckor haha ^^
ah, den är så bra! jag älskar den! och ju fler gånger jag kollar på den ju mer älskar jag den! längtar till New Moon kommer ut på DVD!
åter till söndagen, mamma och pappa var hos Annika i stort sett hela dagen. jag och Pontus, som var genomförkyld, var hemma med hunden. på kvällen beställde dom Lasse's kiosk-mat, kebabtallrik är ju det man ska ta då! ;D
usch, bara tjockismat hela helgen! känner verkligen hur siffrorna på vågens display stiger! usch usch usch!
efter jag ätit kollade jag på en film jag fick låna av Fannie i fredags - Benny & Joon. mycket bra var den såklart! eftersom självaste Johnny Depp var med =D

igår var jag ej i skolan, förkyld. spelade bara Sims 2 hela dagen.
på kvällen kom Jacke hit och spelade med mig. precis innan han kom hit så tänkte jag börjat läsa på När jag hör din röst (New Moon) men hann inte läsa mer än förorden. dock så upptäckte jag att bio rabattlappen för Twilight låg på första sidan! blev helt överlycklig, trodde jag hade kastat den!
synd att man inte läste första boken förra året så man kunde gått och se filmen på bio lite billigare. rabatten gällde ju från 1 dec till 31 dec, och jag fick dom 2 första böckerna i julklapp så jag hade hunnit läsa ut den och sen se den på bio. men men, som det kan gå.

det var min helg det. hoppas ni andra haft en bra helg! det har jag haft. och hoppas ni får en bra dag, puss puss ;*

/fridis


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0