en tårfylld dag

hej mina kära läsare!

jag har äntligen läst ut min bok som jag nämnt i tidigare inlägg. jag började ca halv nio imorse och blev klar för bara en liten stund sen.
jag har givetvis tagit några pauser, ätit och även kokat te i flera omgångar ^^
tände lite ljus innan när det började mörkna, det är mycket mysigare då att läsa.

boken jag läste heter Livets aviga och räta och är skriven av Kate Jacobs.
boken handlar om Georgia Walker som är en 37 år gammal (ung) kvinna som driver en egen garnbutik - Walker och Dotter - i New York.
hon har en tonårsdotter som heter Dakota som tycker väldigt mycket om att baka och hitta på egna spännande recept.
i denna spännande roman får man följa vardagen från en ensamstående mammas perspektiv och alla äventyr som dom hittar på.
man får även följa historien genom dom mest betydelsefulla människorna i Georgias liv; Anita, en 70-årig dam som hjälpte Georgia att starta företaget, K.C. en gammal arbetskollega till Georgia, Peri, Georgias butiksbiträde, Darwin, en studerande tjej och Lucie, som kommer dit för att sticka.
och lite senare kommer även Cat, Georgias bästa vän från barndomen, och James, Dakotas pappa som lämnade Georgia när hon blivit gravid, in i historien.

detta är en av dom mest gripande böckerna jag läst! man blir så berörd av vissa saker. den är både vacker och sorglig. verkligen en underbar bok!

boken får 5 av 5 garnnystan av mig =)

Julia Roberts har köpt filmrättigheterna och kommer även att spela en av huvudrollerna i filmen som beräknas att ha premiär 2010.
jag hoppas den kommer bli lika bra som boken och att den kommer på bio i Sverige, för då ska jag se den!
biosalongerna kommer lämnas av snyftande besökare!

ha en underbar kväll, puss och kram ;*

/fridis


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad håller du på med?

Ska du skita totalt i mig och i skolan ?

2009-11-18 @ 11:04:13
URL: http://jexx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0